fredag 9 december 2011

Första repan i snön

Ooooo så mör i axlarna. Grymt osugen på att ta mig ut såhär på fredagskvällen. Och som vanligt när det blir motionerande blev det efter nio. Efter godnattsaga och på spåret. Fördelen är att man är alltid själv och har ingen flåsande bakom vid den tiden.

Rispade av gammskidorna och slängde på lite lämplig valla, men det blev en skitdålig start på säsongen. Noll och inget fäste. Det var enklare med rullskidor - kortare startsträcka och alltid bra fäste. Men jag gav mig den på att staka mig igenom 2.5 km-spåret ett par varv.














Men det var ju helt lögn att staka hela sträckan oavbrutet. Trodde iallafall jag skulle bli halvbra på att staka efter att ha åkt en del rullskidor och inlines. Kanske man ska köpa ett par vallningsfria som back-up, fast det är ju rätt risig vasaloppsträning ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar