torsdag 24 mars 2011

Mardrömshem och mardrömsträdgård

Japp, så är det. Känns så just nu iallafall. Vi har kommit en hel del med en del rum, hall och sånt, men köket. Det är så himla svårt att komma loss. En morot är iallafall att jag får illamåendekänslor varje morgon när jag sätter foten innanför köket.

Drömmen är ett sånt där sterilt, vitt, kliniskt kök, kliniskt befriat från mat, med stora skåp och nästintill osynliga handtag. Den enda prydnaden ska vara någon rostfri abstrakt  kreation att lägga ögonen på. Och inte en enda jävla kylskåpsmagnet.
Men var ska man börja. Allt, verkligen allt måste blåsas ut. Med tur räcker det att lägga nytt golv ovanpå det befintliga golvet. Men jag blir lite skrämd av grannen, med sámma huskonstruktion, som hade mögel under hela golvet. Jag håller tummarna.

Jag hoppas att det här kan bli ebn följetong i detta forum, och gradvis visa utvecklingen från illamående till må finfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar