torsdag 31 mars 2011

För tusan - uppdatera inte BIOS!

Uppdatera inte BIOS, Uppdatera inte BIOS, Uppdatera inte BIOS, Uppdatera inte BIOS - iallafall inte om datorn fungerar som den ska.

Ett sånt här misstag gör jag inte om igen, hoppas jag. En automatisk uppdatering från Toshiba. Bara trycka på ja och installera. Skitdumt. Installationen hängde sig efter ett tag, efter ett par timmar fick jag lov att dra ur batteriet. Sen var vår datorn stendöd. Nu sitter jag hemma med den bärbara jobbdatorn, tack jobbet.

Ringde Toshiba:
- Men om du läser det finstilta så står det ju att du installerar uppdateringar på egen risk...

Tack för den. Nu är det bara att hoppas att Elgigantenservicen inte kostar multum.Om den gör det så kan jag ju slakta datorn och behålla hårddisken och ha den som en dyrköpt portabel disk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar