söndag 16 september 2012

Bärplockning

Det har varit en förkyld vecka. Men nu börjar det bli  bättre. Så  istället för att vara miljövänlig och hoja på skogsutflykt mot Flyberget så tog jag bilen en bra bit på vägen istället.

Tanken var att det skulle bli en rekognoceringstur inför söndagens svamp- och lingonrunda. Men däruppe finns inte så mycket att hämta.


Däremot fanns Sundbornsleden med ny ledmarkering och nya kartor. Finfint. Det gick inte att missa skyltningen upp mot Råberget, som jag har på bild här. Leden startar vid Karlsbyhedens IF och går i en 18 km lång slinga mot Flyberget, Råberget, Logärden och tillbaka. Måste ta den med mtb´n någon gång.

Finfin utsikt ned mot Logärden. Jag fick lov att ösa beröm i gästboken. Men sen var det totalt lögn att hitta vidare norrut mot Flyberget. Tänkte att jag skulle gå tillbaka och stryka lite i gästboken, men det orkade jag inte...

I dag blev det istället lingonplockning i Rottnebyskogen. Efter att jag åkt ut på en andra vända utan kidsen så blev slutresultatet 10 plockade liter.

Men efter att ha lyst med sin frånvaro ända tills nu är älgflugorna tillbaka. Dom ger nästan en anledning att ställa in allt utom cykling i skogen. Då borde man väl slippa dom?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar