torsdag 16 februari 2012

Ett par dagar med flyt. I veckan har jag besiktigat både bilen, tänderna och min armbåge som jag haft ont i sedan årsskiftet. Och grejerna gick i princip igenom. Bilen börjar efter 10 år bli en rösthög, tänderna hade småhål som det inte var riktig vits att laga just nu. Armbågen fick diagnosen mild epikondylit. Jag fick ett träningschema. Kanske kommer Previa förbi och kollar på min arbetsplats.

Läser jag om epikondylit så står det på vårdsidorna att det brukar bryta ut efter 40. Så typiskt rätt dom har... Och i fjol när jag åkte skidor så åkte jag dit på både envis benhinneinflammation och någon skum knäåkomma som satt i två veckor. Just nu är det den enda baksida jag kan se med att bli äldre, man måste vara försiktigare. Och såna här grejer verkar komma som ett brev på posten om man fuskar med att stretcha. Vilket jag gjorde flitigt när jag åkte rullskidor.

Men hur jag fick inflammationen i armbågen vet jag inte. Kanske är det den eminenta ritplatta som jag skaffade i höstas som är boven, kanske rullskidorna. Knäontet och benhinneinflammationen botades med kvastträning. Denna mirakelstreching tog bort symptomen på ett par dar. Läs mer om det här. Jag väntar på mirakelkuren för tennisarmbågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar